فروشگاه آنلاین ست و برنامه ارگ KORG

فروشگاه آنلاین ست و برنامه ارگ KORG

انواع ست های کرگ با قیمت های مختلف ********* بیش از 1000 ست مختلف برای تمام سلیقه ها ********* فارسی_کردی_ترکی_آذری_استانبولی_عربی_اکسیژن_دیجی_پاپ_ و_ ... آدرس کانال آپارات جهت مشاهده دمو ::: فرشید 4000 #ست_ریتم_صدا_وکال_سمپل_پد_اکولایزر #فقط_ارنجرهای_سری_ #KORG_Pa300 #KORG_Pa600 #KORG_Pa700 #KORG_Pa800 #KORG_Pa900 #KORG_Pa1000 #KORG_Pa1x #KORG_Pa2x #KORG_Pa3x #KORG_Pa4x #KORG_Pa5x

نظرسنجی سایت

شما میتوانید در صورت تمایل میزان رضایت خودتون رو درباره فروشگاه با توجه به خرید یا بازدید با توجه به امکانات و خدمات و سایر موارد ثبت کنید

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 69
  • بازدید دیروز : 89
  • بازدید کل : 76906

سبک‌های موسیقی کردی


سبک‌های موسیقی کردی

بیت یا بالوره

از مهم‌ترین سبک موسیقی کردی بیت است. این سبک موسیقی در جنگ‌ها و حماسه‌ها به کار می‌رود و همچنین از آن در ستایش خداوند و پیامبر استفاده می‌کنند. در این سبک آوازها بداهه است و شامل نغمه‌های ساده و بدون رعایت وزن و قافیه می‌شود.

سیاه چمانه

یکی دیگر از مهم‌ترین آواز‌های کردی سیاه چمانه است که به شکل ۱۰ هجایی و دو مصراعی و به شیوه ایرانیان باستان خوانده می‌شود. واژه سیاه در آن به معنای رنگ سیاه و چمان که همان جمان بوده از کلمه کردی جامه گرفته و به نام جامه سیاه است. در واقع منظور کسی است که در موقع خواندن این آواز جامه مشکی بر تن دارد. این آواز بیشتر در منطقه هورامان کردستان رایج است. ولی در مناطق اورامان، پاوه، نودشه، نوسود، مریوان و غرب سنندج هم طرفدارانی دارد و خوانده می‌شود.

هوره

پیش از این به سبک هوره اشاره شد. در واقع هوره آوازی بسیار زیباست که غم، سوگ، غربت، عزا و حماسه را به شکلی دلنشین بیان کرده و شنونده از متانت و ملاحت آن لذت می‌برد. این سبک در ایلام و کرمانشاه رواج دارد.

حیران

یکی از آواز‌های کردی که از دل بیت بیرون آمده حیران است که اغلب از متنی عاشقانه و پرسوز دارد. حیران که در مناطق مکریان و مهاباد رواج دارد، در آن توسل و توکل به خالق یکتا و توسل به ائمه و پیامبران دیده می‌شود.

لاووک

یکی دیگر از آوازهای کردی، لاووک یا لاوژه است که برگرفته شده از ترانه‌های کلاسیک کردی است. این سبک آوازی در میان کرد‌های خراسان رواج داشته و به مقام‌های (لو و هی له لو شوان) خوانده می‌شود.

گورانی

باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین سبک موسیقی کردی سبک گورانی است. این سبک شامل کهن‌ترین بخش ادبیات موسیقی کردی است. به طور عمومی نیز به همه شیوه‌ها و آواز‌های موسیقی کردی گورانی می‌گویند.

چمری

سبک چمری بیشتر نوعی عزاداری است که برای تجلیل از مقام فرد از دست رفته‌ اجرا می‌شود. در واقع این سبک به معنای شیون و عزا است. چمری همانند نوحه خوانی در فارسی و در مناطق مختلف ایلام، لرستان و کرمانشاه طرفداران زیادی دارد.

مور

یکی دیگر از کهن‌ترین سبک‌ها در موسیقی کردی، موسیقی آوازی مور است که در استان کرمانشاه رواج دارد. با شنیدن آهنگ مور نوعی سکوت و آرامش به انسان القا می‌شود. این سبک آوازی اشعاری حزن انگیز دارد و بیشتر در مراسم عزاداری اجرا می‌شود. اکثر مور خوانان زن هستند.

 

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 103

دیدگاه های کاربران (0)

https://t.me/MFSHKORGSET

کیوان موزیک : 09186096815 ******* 09185786002 --------- https://t.me/MFSHKORGSET --------- https://www.aparat.com/mm4000

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما